Με μια εντυπωσιακή παρουσίαση στην καρδιά του Τορίνο, το Fiat 500L
άνοιξε τα βλέφαρά του για πρώτη φορά σε εκπροσώπους του τύπου,
σηματοδοτώντας την επέκταση της αντισυμβατικής γκάμας που εμπνέεται από
το σύμβολο της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Ένα 500 που γεννήθηκε Large
Με διαστάσεις 4.140 mm x 1.780 mm x 1.660 mm, το 500L έχει κάθε λόγο
να αισθάνεται πληθωρικό στην γειτονιά των μίνι MPV. Κατασκευάζεται στο
εργοστάσιο του Kragujevac της Σερβίας, (πρώην εγκαταστάσεις της
Zastava), μια επένδυση που στοίχισε στην Fiat παραπάνω από €
850.000.000, εξοπλίζοντας το με σύγχρονο εξοπλισμό από Ιταλία, Γερμανία
και Ιαπωνία. Η ονομασία του νέου αυτοκινήτου δεν προέκυψε τυχαία και
όντας μέλος της οικογένειας 500, συνοδεύεται από το «L», το οποίο
συνοψίζει τις τρεις χαρακτηριστικές έννοιες της προσωπικότητάς του:
Large, για την πρακτικότητα και τους χώρους, Light για τη φιλική στη
χρήση τεχνολογία και τον οικολογικό προσανατολισμό και Loft για το
μοντέρνο περιβάλλον της καμπίνας, όπου o επιβάτης μπορεί να ζήσει
ευχάριστες στιγμές. Ιστορικά, μπορεί να το συνδέσει κανείς με το 600
Multipla της δεκαετίας του ‘50, αν και σχεδιαστικά η Fiat δεν μπαίνει
στην λογική της αναβίωσης. Προτιμά να συνδεθεί, να κοπιάρει, να
εκμεταλλευτεί την επιτυχία του 3θυρου χαριτωμένου αδελφού και να
υιοθετήσει επιλεκτικά τα στοιχεία που χρειάζεται για να μπει στο
παιχνίδι. Σχεδιαστικά και ιδίως μπροστά θυμίζει την φυσιογνωμία του 500
χωρίς να τα λες σαν δυο σταγόνες νερό, ενώ πίσω ακολουθεί τον δικό του
δρόμο. Εντύπωση πάντως προκαλεί ότι η ψηλή και φαρδιά σιλουέτα του 500L
διαθέτει μια σχεδιαστική αρμονία χωρίς να υπερβάλει σε ακμές και
καμπύλες, ενώ περιτριγυρίζεται από μεγάλες γυάλινες επιφάνειες που
υμνούν την ορατότητα.
Από την θέση του οδηγού αντιλαμβάνεσαι ότι οι σχεδιαστές περιόρισαν εξαιρετικά τις τυφλές γωνίες, ενώ παράλληλα η φωτεινότητα της καμπίνας είναι σεμιναριακή. Ιδίως με την μεγαλύτερη γυάλινη οροφή (διαθέσιμη σταθερή ή ηλεκτρικά ανοιγόμενη) στην κατηγορία, η οποία προσφέρεται προαιρετικά και έχει επιφάνεια 1,5 τ.μ. Στο σαλόνι του 500L εκτός από τον νεανικό διάκοσμο της επιλογής του ιδιοκτήτη (υπάρχει χρωματική παλέτα για ταπετσαρίες, διχρωμίες σε ταμπλό, τιμόνι, κ.α) θα βρει κανείς γνώριμα στοιχεία από άλλα μοντέλα του grouppo. Το τιμόνι, το χειρόφρενο, αλλά και την σχεδιαστική λογική σε ταμπλό α λα Panda, τους διακόπτες στον κλιματισμό καταγωγής Giulietta, και το χρώμα στις γυαλιστερές επιφάνειες του 500. Ως σύνθεση δείχνει αρμονική, ενώ η φιλικότητα στο μάτι και στην χρήση αποζημιώνει τους εμπνευστές, αν και στον πίνακα οργάνων ακολούθησαν λιγότερο τον δρόμο του εντυπωσιασμού. Τουλάχιστον το λευκό περίγραμμα όταν είναι φωτισμένο κολακεύει αρκετά, ενώ σε επίπεδο πληροφορίας δεν τίθεται θέμα.
Πέρα από τα όργανα μπροστά στα μάτια του οδηγού, το σύστημα πολυμέσων UConnect με την οθόνη αφής των 5” σου επιτρέπει την ασύρματη σύνδεση με περιφερειακά συστήματα ή smartphone και μελλοντικά θα επιτρέπει την σύνδεση μέσω ίντερνετ σε Facebook και Twitter. Φυσικά εφοδιάζεται και με το νέο λογισμικό του eco:Drive, σύστημα που μέσω της οθόνης αφής πληροφορεί άμεσα τα δεδομένα που συλλέγει από το αυτοκίνητο, παρέχοντας προσωπικές υποδείξεις για να μειώσεις την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2.
Από την θέση του οδηγού αντιλαμβάνεσαι ότι οι σχεδιαστές περιόρισαν εξαιρετικά τις τυφλές γωνίες, ενώ παράλληλα η φωτεινότητα της καμπίνας είναι σεμιναριακή. Ιδίως με την μεγαλύτερη γυάλινη οροφή (διαθέσιμη σταθερή ή ηλεκτρικά ανοιγόμενη) στην κατηγορία, η οποία προσφέρεται προαιρετικά και έχει επιφάνεια 1,5 τ.μ. Στο σαλόνι του 500L εκτός από τον νεανικό διάκοσμο της επιλογής του ιδιοκτήτη (υπάρχει χρωματική παλέτα για ταπετσαρίες, διχρωμίες σε ταμπλό, τιμόνι, κ.α) θα βρει κανείς γνώριμα στοιχεία από άλλα μοντέλα του grouppo. Το τιμόνι, το χειρόφρενο, αλλά και την σχεδιαστική λογική σε ταμπλό α λα Panda, τους διακόπτες στον κλιματισμό καταγωγής Giulietta, και το χρώμα στις γυαλιστερές επιφάνειες του 500. Ως σύνθεση δείχνει αρμονική, ενώ η φιλικότητα στο μάτι και στην χρήση αποζημιώνει τους εμπνευστές, αν και στον πίνακα οργάνων ακολούθησαν λιγότερο τον δρόμο του εντυπωσιασμού. Τουλάχιστον το λευκό περίγραμμα όταν είναι φωτισμένο κολακεύει αρκετά, ενώ σε επίπεδο πληροφορίας δεν τίθεται θέμα.
Πέρα από τα όργανα μπροστά στα μάτια του οδηγού, το σύστημα πολυμέσων UConnect με την οθόνη αφής των 5” σου επιτρέπει την ασύρματη σύνδεση με περιφερειακά συστήματα ή smartphone και μελλοντικά θα επιτρέπει την σύνδεση μέσω ίντερνετ σε Facebook και Twitter. Φυσικά εφοδιάζεται και με το νέο λογισμικό του eco:Drive, σύστημα που μέσω της οθόνης αφής πληροφορεί άμεσα τα δεδομένα που συλλέγει από το αυτοκίνητο, παρέχοντας προσωπικές υποδείξεις για να μειώσεις την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2.
Πολυεργαλείο σε L μείζονα
Η αμφιθεατρική θέση οδήγησης, οι διάσπαρτες θήκες για μικροπράγματα
και η χωροταξική γενναιοδωρία που προσφέρει το μεταξόνιο των 2.612 mm,
είναι χαρακτηριστικά στοιχεία που συνδέουν ένα αυτοκίνητο με την
εργονομία και φιλικότητα στον χρήστη. Οι κανονικοί χώροι για πέντε
ενήλικες έως 1,85 m είναι γεγονός, ακόμα και με το κλέψιμο στον χώρο του
κεφαλιού που προκαλεί η γυάλινη οροφή. Το 500L σέβεται τους επιβάτες
του όπως και τις αποσκευές τους, προσφέροντας 400 λίτρα αποθηκευτικού
χώρου, ενώ οι MPV λύσεις έρχονται από τα συρόμενα-πτυσσόμενα πίσω
καθίσματα και την ανάκληση της πλάτης του συνοδηγού. Σε επίπεδο
κινητήρων, το 500L διαθέτει ως βασικό τον ατμοσφαιρικό 1.4 με τους 95
ίππους, ακολουθεί η αφρόκρεμα της Fiat o γνωστός δικύλινδρος
βενζινοκινητήρας TwinAir Turbo των 875 κ.εκ που αποδίδει 105 ίππους και o
1.3 MultiJet II με 85 ίππους.
Στην σύντομη οδηγική εμπειρία που είχαμε εντός της πόλης του Τορίνο,
διαπιστώσαμε τη φιλικότητα και ευελιξία στον αστικό κύκλο, τη διάθεση
του Multijet II να προσφέρει καλές επιταχύνσεις και ρεπρίζ, την
πολιτισμένη λειτουργία μιας ανάρτησης γνωστής συνταγής (γόνατα McPherson
εμπρός και ημιάκαμπτος πίσω) και την ποιοτική ηχομόνωση και κύλιση όταν
ο διαδρομή μας περνούσε για λίγο από αυτοκινητόδρομο. Δεν είχαμε την
ευκαιρία να διαπιστώσουμε το ιταλικό του οδηγικό ταμπεραμέντο, απόντος
της ιδανικής διαδρομής, ο Οκτώβριος όμως (οπότε και το 500L θα έρθει
στην Ελλάδα) ευτυχώς είναι κοντά και οι απορίες σύντομα θα λυθούν…
yupiii.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου