Σοκ προκαλεί ο τρόπος με τον οποίο επέλεξε η Motorola να διαφημίσει τα tablets της, χρησιμοποιώντας ως... πειραματόζωα τα αναλφάβητα παιδιά της Αιθιοπίας.
Ο οργανισμός OLPC (One Laptop per Child) έριξε 1000 Motorola Xoom tablets σε δύο απομονωμένα χωριά της Αιθιοπίας, οι κάτοικοι των οποίων είναι αναλφάβητοι, ενώ τα παιδιά δεν έχουν δει ποτέ στη ζωή τους άλλη ηλεκτρονική συσκευή, δεδομένου ότι τα τεχνολογικά δημιουργήματα δεν βρίσκονται στην κορυφή των προτιμήσεών τους.
Οι αντιδράσεις από ανθρωπιστικές οργανώσεις αναμένεται να είναι πολλές, καθώς η εταιρία αντί να προσφέρει φαγητό και άλλα ήδη πρώτης ανάγκης, έσπευσε να προμηθεύσει τα δυστυχισμένα παιδάκια με tablets.
Το πείραμα έγινε από τον οργανισμό προκειμένου να καταλάβει πως αντιδρούν οι χρήστες που δεν έχουν σχέση με την τεχνολογία με ένα tablet νέας γενιάς.Τα tablet ήταν σφραγισμένα στα κουτιά τους όταν έφτασαν στο χωριό ενώ οι κάτοικοι δεν είχαν ιδέα πως να τα χρησιμοποιήσουν, δηλαδή δεν τους είχε δοθεί κάποιο manual ή άλλη βοήθεια.
Σύμφωνα με το πόρισμα της εταιρίας, μετά τα πρώτα τέσσερα λεπτά από την προσγείωση των tablet, ένα από τα παιδιά άνοιξε μια συσκευασία και βρήκε για πρώτη φορά το κουμπί on/off. Μέχρι τότε αυτό το παιδί δεν είχε δει ποτέ ξανά ένα κουμπί on/off. Το παιδί ενεργοποίησε το tablet και έτσι πολλά άλλα παιδιά άρχισαν να κάνουν το ίδιο.
Μετά από πέντε μέρες τα παιδιά χρησιμοποιούσαν κατά μέσο όρο 47 εφαρμογές το κάθε ένα. Δύο εβδομάδες μετά ήξεραν όλα να τραγουδάνε το γνωστό Αμερικάνικο τραγούδι ABC με την οποία μπορείς να μάθεις την αγγλική αλφάβητο. Ισως αυτό η διοίκηση της εταιρίας το θεωρήσει επίτευγμα και όντως για πολλούς φανεί ως κατόρθωμα σε μια προσπάθεια εκμάθησης των παιδιών άνευ διδασκαλίας, ωστόσο στον χώρο των επιχειρήσεων αυτό μεταφράζεται ως μάρκετινγκ... σε πεινασμένα παιδιά. Μήπως να της πούμε και μπράβο;
sofokleousin.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου