«Είναι εντυπωσιακό το πόσο καλύτερος, δυνατότερος και πιο ευέλικτος νιώθω όταν το φοράω και ειδικά μέσα στην πίστα». Rubens Barrichello, Βραζιλιάνος οδηγός Formula 1.
«Την πρώτη φορά που το δοκίμασα στο παρκέ παίζοντας στους Suns πήραμε το παιχνίδι με 57 πόντους. Ένιωθα κάτι ιδιαίτερο όταν φορούσα το βραχιόλι. Όταν το έβγαλα, ένιωσα όπως παλιά. Από τότε το φοράω συνέχεια». Shaquille O'neil, παίκτης του NBA.
Ενεργειακό βραχιόλι που χαρίζει ισορροπία, δύναμη, ευλυγισία, ανάρρωση και ευεξία σε όσους το φορoύν. Θα μπορούσε κάλλιστα να αποτελεί προϊόν telemarketing και να διαφημίζεται μαζί με το μασαζοκαλσόν και τον πλαστικό καναπέ που γίνεται κρεβάτι, τραπέζι, πολυθρόνα και αντέχει στην πίεση από δύο νταλίκες. Και όμως, αυτό το φαινομενικά απλό βραχιολάκι σιλικόνης με το περίεργο ολόγραμμα στον πυρήνα του έχει γίνει ανάρπαστο στην Αμερική, ενώ οι πωλήσεις του έχουν αυξηθεί κατακόρυφα και στην χώρα μας, όπου και πωλείται στα φαρμακεία έναντι του διόλου ευκαταφρόνητου ποσού των 40 ευρώ το κομμάτι.
Οι διάσημοι που έχουν θεαθεί να το φοράνε πολλοί. Εκτός από τον Saq και τον Barrichello, ο Christiano Ronaldo, o Gerrard Butler, o David Beckham, o Robert DeNiro, o Cisse και ο…. Γιώργος Παπανδρέου είναι μερικοί μόνο από τους διάσημους που φαίνεται να πιστεύουν στις «θαυματουργές» ιδιότητες του ενεργειακού βραχιολιού.
Ο Άρχοντας των Βραχιολιών Η ιδέα πίσω από το «μαγικό» βραχιόλι γεννήθηκε το 2007 στην Καλιφόρνια, όταν δύο αδέρφια ο Troy και ο Josh Rodarmel, οπαδοί της αρχαίας κινέζικης ιατρικής, αναζήτησαν έναν φυσικό τρόπο ίασης για το σώμα. ‘Έτσι κατασκεύασαν το Power Balance, χρησιμοποιώντας ως βάση για το ολόγραμμα το Mylar, ένα υλικό που χρησιμοποιείται από την NASA για τις στολές των αστροναυτών. Το υλικό αυτό, σύμφωνα πάντα με τα δύο αδέρφια, βρίσκεται σε πλήρη αρμονία με τις αρχές της παραδοσιακής κινεζικής ιατρικής και εκπέμπει ηλεκτρομαγνητικά κύματα χαμηλής συχνότητας ,τα οποία με την σειρά τους «παρεμβαίνουν» στα κύτταρα του σώματος ισορροπώντας την ενεργειακή ροή του. Μπερδευτήκατε; Έχει και άλλο. Τα ολογράμματα από Mylar, «εμποτίζονται» με τις ειδικές συχνότητες σε ένα… μυστικό δωμάτιο στα γραφεία της εταιρείας των αδερφών στην Καλιφόρνια, στο οποίο πρόσβαση έχουν μόνο αυτοί, ενώ τα βραχιολάκια της σιλικόνης είναι υποτίθεται εναρμονισμένα με τις γραμμές του βελονισμού. Με την βοήθεια των παραπάνω ισχυρισμών και μπόλικου marketing, οι κατασκευαστές του ενεργειακού βραχιολιού είδαν τις πωλήσεις του προϊόντος τους να αυξάνονται θεαματικά και την φήμη του να διαδίδεται στόμα με στόμα ή μάλλον… χέρι με χέρι. Έκτοτε έχουν πουληθεί παραπάνω από πέντε εκατομμύρια κομμάτια στο εξωτερικό, με την μόδα να έχει εξαπλωθεί από τις αρχές του έτους και στην χώρα μας, όπου πωλείται κυρίως στα φαρμακεία ως «προϊόν ευ ζην».
Ισορροπία χωρίς έρευνα
Όπως συμβαίνει και στην πλειοψηφία αντίστοιχων «θαυματουργών» προϊόντων, η παγκόσμια επιστημονική κοινότητα και οι φορείς δεν μπορούν παρά να είναι επιφυλακτικοί καθώς δεν υπάρχουν επίσημες έρευνες και αποδείξεις για το αν το ενεργειακό βραχιόλι κάνει όσα υπόσχεται.
Τον περασμένο χρόνο μάλιστα, η Αυστραλιανή Επιτροπή Ανταγωνισμού και Καταναλωτή, κατήγγειλε επίσημα την εταιρεία Power Balance για την αναξιόπιστη δράση του βραχιολιού και την υποχρέωσε να προβεί σε αλλαγές όσον αφορά τις μεθόδους προώθησης και διάθεσής του. Η εταιρεία εξαναγκάστηκε να αφαιρέσει τους παραπλανητικούς ισχυρισμούς από την ιστοσελίδα και τα προϊόντα της, να παραδεχτεί ότι διατύπωσε αναπόδεικτους ισχυρισμούς, να αποζημιώσει όσους πελάτες της το επιθυμούν και να αφαιρέσει την φράση «Τεχνολογία Επιδόσεων» από το προϊόν της.
«Αυτήν την στιγμή πραγματοποιούνται μελέτες, αλλά μέχρι σήμερα τουλάχιστον δεν έχει τεκμηριωθεί το κατά πόσο τα ενεργειακά βραχιόλια είναι αποτελεσματικά ή όχι», μας λέει η παθολόγος κ. Αναστασία Μοσχοβάκη.
Περισσότερο απόλυτη είναι η άποψη των ρεφλεξολόγων, οι οποίοι ισχυρίζονται ότι το γεγονός ότι ένα προϊόν πωλείται στα φαρμακεία δεν αποτελεί αυτόματα και εγγύηση για την αποτελεσματικότητά του. Θεωρούν μάλιστα ότι είναι αδύνατο φορώντας ένα βραχιόλι στον καρπό να επιτευχθεί τέτοια βιοενεργειακή εξισορρόπηση, ώστε να ισορροπήσει το ενεργητικό δυναμικό του σώματός μας. Ο ανθρώπινος οργανισμός είναι εξαιρετικά πολύπλοκος για να μπορέσει να ισορροπήσει με την βοήθεια ενός ολογράμματος το οποίο εκπέμπει ενεργειακά κύματα. Μάλιστα, από την στιγμή που δεν έχει ελεγχθεί και εγκριθεί επίσημα δεν μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι μακροπρόθεσμα δεν θα έχει παρενέργειες στον οργανισμό.
Νόμοι του marketing; Αποτέλεσμα αυθυποβολής; Θαυματουργή επιστήμη από το διάστημα; Μόδα που έγινε συνήθεια; Ή απλώς ένα ακόμα κομπογιαννίτικο μπιχλιμπίδι; Η ετυμηγορία δική σας.
Οι διάσημοι που έχουν θεαθεί να το φοράνε πολλοί. Εκτός από τον Saq και τον Barrichello, ο Christiano Ronaldo, o Gerrard Butler, o David Beckham, o Robert DeNiro, o Cisse και ο…. Γιώργος Παπανδρέου είναι μερικοί μόνο από τους διάσημους που φαίνεται να πιστεύουν στις «θαυματουργές» ιδιότητες του ενεργειακού βραχιολιού.
Ο Άρχοντας των Βραχιολιών Η ιδέα πίσω από το «μαγικό» βραχιόλι γεννήθηκε το 2007 στην Καλιφόρνια, όταν δύο αδέρφια ο Troy και ο Josh Rodarmel, οπαδοί της αρχαίας κινέζικης ιατρικής, αναζήτησαν έναν φυσικό τρόπο ίασης για το σώμα. ‘Έτσι κατασκεύασαν το Power Balance, χρησιμοποιώντας ως βάση για το ολόγραμμα το Mylar, ένα υλικό που χρησιμοποιείται από την NASA για τις στολές των αστροναυτών. Το υλικό αυτό, σύμφωνα πάντα με τα δύο αδέρφια, βρίσκεται σε πλήρη αρμονία με τις αρχές της παραδοσιακής κινεζικής ιατρικής και εκπέμπει ηλεκτρομαγνητικά κύματα χαμηλής συχνότητας ,τα οποία με την σειρά τους «παρεμβαίνουν» στα κύτταρα του σώματος ισορροπώντας την ενεργειακή ροή του. Μπερδευτήκατε; Έχει και άλλο. Τα ολογράμματα από Mylar, «εμποτίζονται» με τις ειδικές συχνότητες σε ένα… μυστικό δωμάτιο στα γραφεία της εταιρείας των αδερφών στην Καλιφόρνια, στο οποίο πρόσβαση έχουν μόνο αυτοί, ενώ τα βραχιολάκια της σιλικόνης είναι υποτίθεται εναρμονισμένα με τις γραμμές του βελονισμού. Με την βοήθεια των παραπάνω ισχυρισμών και μπόλικου marketing, οι κατασκευαστές του ενεργειακού βραχιολιού είδαν τις πωλήσεις του προϊόντος τους να αυξάνονται θεαματικά και την φήμη του να διαδίδεται στόμα με στόμα ή μάλλον… χέρι με χέρι. Έκτοτε έχουν πουληθεί παραπάνω από πέντε εκατομμύρια κομμάτια στο εξωτερικό, με την μόδα να έχει εξαπλωθεί από τις αρχές του έτους και στην χώρα μας, όπου πωλείται κυρίως στα φαρμακεία ως «προϊόν ευ ζην».
Ισορροπία χωρίς έρευνα
Όπως συμβαίνει και στην πλειοψηφία αντίστοιχων «θαυματουργών» προϊόντων, η παγκόσμια επιστημονική κοινότητα και οι φορείς δεν μπορούν παρά να είναι επιφυλακτικοί καθώς δεν υπάρχουν επίσημες έρευνες και αποδείξεις για το αν το ενεργειακό βραχιόλι κάνει όσα υπόσχεται.
Τον περασμένο χρόνο μάλιστα, η Αυστραλιανή Επιτροπή Ανταγωνισμού και Καταναλωτή, κατήγγειλε επίσημα την εταιρεία Power Balance για την αναξιόπιστη δράση του βραχιολιού και την υποχρέωσε να προβεί σε αλλαγές όσον αφορά τις μεθόδους προώθησης και διάθεσής του. Η εταιρεία εξαναγκάστηκε να αφαιρέσει τους παραπλανητικούς ισχυρισμούς από την ιστοσελίδα και τα προϊόντα της, να παραδεχτεί ότι διατύπωσε αναπόδεικτους ισχυρισμούς, να αποζημιώσει όσους πελάτες της το επιθυμούν και να αφαιρέσει την φράση «Τεχνολογία Επιδόσεων» από το προϊόν της.
«Αυτήν την στιγμή πραγματοποιούνται μελέτες, αλλά μέχρι σήμερα τουλάχιστον δεν έχει τεκμηριωθεί το κατά πόσο τα ενεργειακά βραχιόλια είναι αποτελεσματικά ή όχι», μας λέει η παθολόγος κ. Αναστασία Μοσχοβάκη.
Περισσότερο απόλυτη είναι η άποψη των ρεφλεξολόγων, οι οποίοι ισχυρίζονται ότι το γεγονός ότι ένα προϊόν πωλείται στα φαρμακεία δεν αποτελεί αυτόματα και εγγύηση για την αποτελεσματικότητά του. Θεωρούν μάλιστα ότι είναι αδύνατο φορώντας ένα βραχιόλι στον καρπό να επιτευχθεί τέτοια βιοενεργειακή εξισορρόπηση, ώστε να ισορροπήσει το ενεργητικό δυναμικό του σώματός μας. Ο ανθρώπινος οργανισμός είναι εξαιρετικά πολύπλοκος για να μπορέσει να ισορροπήσει με την βοήθεια ενός ολογράμματος το οποίο εκπέμπει ενεργειακά κύματα. Μάλιστα, από την στιγμή που δεν έχει ελεγχθεί και εγκριθεί επίσημα δεν μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι μακροπρόθεσμα δεν θα έχει παρενέργειες στον οργανισμό.
Νόμοι του marketing; Αποτέλεσμα αυθυποβολής; Θαυματουργή επιστήμη από το διάστημα; Μόδα που έγινε συνήθεια; Ή απλώς ένα ακόμα κομπογιαννίτικο μπιχλιμπίδι; Η ετυμηγορία δική σας.
in2life.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου