Οι Κινέζοι κατασκεύασαν τον μεγαλύτερο πετρελαιοκινητήρα του κόσμου ο οποίος θα μπει σε ένα τεράστιο cargo πλοίο της Emma Mærsk. Πόσο τεράστιο; Θα έχει μήκος 400 μέτρα και θα μπορεί να μεταφέρει 170.974 τόννους εμπορεύματα. Το πλοίο θα μπορεί να μεταφέρει 11.000 container μήκους 6 μέτρων με μέγιστη ταχύτητα 31 κόμβων. Μιλάμε για σχεδόν την διπλάσια ταχύτητα από την συνηθισμένη, μιας και η τυπική ταχύτητα σε τέτοια πλοία είναι 20 κόμβοι. Ακριβώς γι’αυτο χρειάζεται αυτόν τον κινητήρα.
Ο Wärtsilä-Sulzer RTA96-C αποδίδει 109.000 άλογα, ζυγίζει 2.300 τόνους, έχει ύψος 13.4 μέτρα και μήκος 27.4 μέτρα. Μέσα σε αυτό το τεράστιο μπλοκ βρίσκονται 14 κύλινδροι οι οποίοι καταναλώνουν 0.192 λίτρα βενζίνης ανά κύκλο. Ο κινητήρας στροφάρει μόλις σε 102 σ.α.λ και έχει τόση ροπή που μπορεί να τραβήξει αρκετά τανκς.
Ο κινητήρας είναι turbo, δίχρονος και είναι τεχνολογίας common rail, που σημαίνει ότι ψεκάζει το καύσιμο με υψηλή πίεση μέσα στον θάλαμο καύσης μέσω ξεχωριστών σωληνοειδών βαλβίδων. Έτσι βελτιώνεται η κατανάλωση, αρκετά σημαντικό για ένα τέτοιο πλοίο.
Μέχρι στιγμής έχουνε κατασκευαστεί 25 τέτοιες μηχανές ενώ ακολουθούν ακόμη 86, έτσι ώστε τα πλοία αυτά να μπορούν να κάνουν την διαδρομή Κίνα – Los Angeles σε 4 μέρες γρηγορότερα από όσο το κάνουν τα σημερινά πλοία.
Jalopnik, autoblog.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου