Τη λύση του λουκέτου επιλέγουν μέρα με τη μέρα όλο και περισσότερες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται εντός των Ελληνικών τειχών και βλέπουν ότι το 2011 θα είναι περισσότερο άγριο σε σχέση με τη φετινή χρονιά.
Ήδη από τις αρχές του χρόνου, σύμφωνα με στοιχεία του "Κεντρικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας", κάθε μήνα περίπου 4.000 επιχειρήσεις βάζουν λουκέτο και όπως υπολογίζεται τον Δεκέμβριο θα ανέλθουν στις 7.000. Αυτός ο αριθμός, όπως σημειώνεται, θα αυξηθεί ακόμα περισσότερο μετά τις εορτές των Χριστουγέννων και σίγουρα μετά την ολοκλήρωση των χειμερινών εκπτώσεων στο τέλος Φεβρουαρίου.
Την κατάσταση που επικρατεί στην αγορά αποτυπώνουν και τα στοιχεία του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΒΕΘ). Σύμφωνα με αυτά, την περίοδο από την 1η Ιανουαρίου έως τις 15 Δεκεμβρίου 2010 μόνο στη Θεσσαλονίκη οι εγγραφές έναντι του αντίστοιχου περυσινού διαστήματος καταγράφηκαν μειωμένες σε ποσοστό 14,5%, ενώ αντίθετα οι διαγραφές ήταν αυξημένες κατά 10,5%.
Συγκεκριμένα, οι εγγραφές το παραπάνω διάστημα ανήλθαν στις 948 έναντι 1.103 την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, ενώ στις 1.614 διαμορφώθηκαν οι διαγραφές έναντι 1.460 το αντίστοιχο διάστημα του 2009.
Αυτή η εξέλιξη, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, είναι φυσιολογικό φαινόμενο σε μια αγορά η οποία βρίσκεται σε βαθιά ύφεση και δεν βλέπει φως στο τούνελ. Αντιθέτως, μέρα με τη μέρα μειώνεται ακόμη περισσότερο το εισόδημα που σκοπεύει να διαθέσει ο καταναλωτής για αγορές προϊόντων, ακόμη και τροφίμων.
Μαχαίρι στην κατανάλωση
Πρόσφατη έρευνα της "MasterCard Barometer" στην Ελλάδα, σχετικά με τις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων, επιβεβαιώνει αυτήν ακριβώς την τάση. Συγκεκριμένα, αναφορικά με τα δώρα, αν και αυτά παραμένουν η πρώτη επιλογή, όπου το κοινό θα διαθέσει το όποιο επιπλέον εισόδημα των Χριστουγέννων, παρουσιάζουν κάμψη κατά 29%, έναντι 46% έναν χρόνο πριν.
Σε αντίστοιχα υψηλά ποσοστά εντοπίζονται οι επιλογές εξοικονόμησης είτε για μελλοντικές ανάγκες (28%) είτε για τρέχουσες (21%), ενώ σχεδόν ένας στους τέσσερις (24%) δηλώνει πως δεν υπάρχει επιπλέον εισόδημα, αριθμός που έχει διπλασιαστεί σε σχέση με το 2009. Την ίδια ώρα, σχεδόν 3 στους 4 Έλληνες δηλώνουν ότι στις εφετινές γιορτές δεν προτίθενται να ταξιδέψουν - ποσοστό που αγγίζει το 74% και έχει αυξηθεί σημαντικά εν συγκρίσει με την περυσινή χρονιά.
Πριν από την έρευνα της "MasterCard Barometer" είχε πραγματοποιηθεί αντίστοιχη της "Deloitte". Με βάση τα αποτελέσματά της, οι Έλληνες φέτος στις γιορτές σκοπεύουν να δαπανήσουν για αγορές μόλις 410 ευρώ, δηλαδή 21% λιγότερα από όσα είχαν ξοδέψει πέρυσι και αρκετά χαμηλότερα από τους καταναλωτές στην Ιρλανδία, στο Λουξεμβούργο και από τον μέσο Ευρωπαίο καταναλωτή, οι οποίοι σκοπεύουν να ξοδέψουν 1.020, 1.200 και 590 ευρώ αντίστοιχα.
Το ψαλίδι στις δαπάνες, όπως προκύπτει από τη σχετική έρευνα της Deloitte, η οποία καλύπτει συνολικά 19 χώρες, μεταξύ των οποίων για πρώτη φορά φέτος και την Ελλάδα, δεν αφορά μόνο στα έξοδα για δώρα, που θα μειωθούν κατά 23,5% και θα περιοριστούν στα 240 ευρώ.
Αφορά επιπλέον στα έξοδα για τρόφιμα, τα οποία οι Έλληνες καταναλωτές σκοπεύουν να μειώσουν σε ποσοστό 14,8%, με αποτέλεσμα αυτά να περιοριστούν στα 120 ευρώ, όπως και για διασκέδαση όπου η πτώση θα φτάσει το 23,5%, στα 50 ευρώ.
Αυτή η εξέλιξη είναι συμβατή με την έλλειψη σιγουριάς που αισθάνονται -το 44% δηλώνει πως βιώνει εργασιακή ανασφάλεια- και με το γεγονός ότι η πλειονότητα (73%) των Ελλήνων θεωρεί ότι έχει μειωθεί η αγοραστική της δύναμη. Μάλιστα, το ποσοστό αυτό είναι πολύ μεγαλύτερο στην ηλικιακή ομάδα των 45 - 54 ετών, όπου 9 στους 10 ερωτώμενους υποστηρίζουν ότι έχουν λιγότερα χρήματα να ξοδέψουν σε σχέση με πέρυσι.
euro2day.gr
Ήδη από τις αρχές του χρόνου, σύμφωνα με στοιχεία του "Κεντρικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας", κάθε μήνα περίπου 4.000 επιχειρήσεις βάζουν λουκέτο και όπως υπολογίζεται τον Δεκέμβριο θα ανέλθουν στις 7.000. Αυτός ο αριθμός, όπως σημειώνεται, θα αυξηθεί ακόμα περισσότερο μετά τις εορτές των Χριστουγέννων και σίγουρα μετά την ολοκλήρωση των χειμερινών εκπτώσεων στο τέλος Φεβρουαρίου.
Την κατάσταση που επικρατεί στην αγορά αποτυπώνουν και τα στοιχεία του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΒΕΘ). Σύμφωνα με αυτά, την περίοδο από την 1η Ιανουαρίου έως τις 15 Δεκεμβρίου 2010 μόνο στη Θεσσαλονίκη οι εγγραφές έναντι του αντίστοιχου περυσινού διαστήματος καταγράφηκαν μειωμένες σε ποσοστό 14,5%, ενώ αντίθετα οι διαγραφές ήταν αυξημένες κατά 10,5%.
Συγκεκριμένα, οι εγγραφές το παραπάνω διάστημα ανήλθαν στις 948 έναντι 1.103 την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, ενώ στις 1.614 διαμορφώθηκαν οι διαγραφές έναντι 1.460 το αντίστοιχο διάστημα του 2009.
Αυτή η εξέλιξη, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, είναι φυσιολογικό φαινόμενο σε μια αγορά η οποία βρίσκεται σε βαθιά ύφεση και δεν βλέπει φως στο τούνελ. Αντιθέτως, μέρα με τη μέρα μειώνεται ακόμη περισσότερο το εισόδημα που σκοπεύει να διαθέσει ο καταναλωτής για αγορές προϊόντων, ακόμη και τροφίμων.
Μαχαίρι στην κατανάλωση
Πρόσφατη έρευνα της "MasterCard Barometer" στην Ελλάδα, σχετικά με τις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων, επιβεβαιώνει αυτήν ακριβώς την τάση. Συγκεκριμένα, αναφορικά με τα δώρα, αν και αυτά παραμένουν η πρώτη επιλογή, όπου το κοινό θα διαθέσει το όποιο επιπλέον εισόδημα των Χριστουγέννων, παρουσιάζουν κάμψη κατά 29%, έναντι 46% έναν χρόνο πριν.
Σε αντίστοιχα υψηλά ποσοστά εντοπίζονται οι επιλογές εξοικονόμησης είτε για μελλοντικές ανάγκες (28%) είτε για τρέχουσες (21%), ενώ σχεδόν ένας στους τέσσερις (24%) δηλώνει πως δεν υπάρχει επιπλέον εισόδημα, αριθμός που έχει διπλασιαστεί σε σχέση με το 2009. Την ίδια ώρα, σχεδόν 3 στους 4 Έλληνες δηλώνουν ότι στις εφετινές γιορτές δεν προτίθενται να ταξιδέψουν - ποσοστό που αγγίζει το 74% και έχει αυξηθεί σημαντικά εν συγκρίσει με την περυσινή χρονιά.
Πριν από την έρευνα της "MasterCard Barometer" είχε πραγματοποιηθεί αντίστοιχη της "Deloitte". Με βάση τα αποτελέσματά της, οι Έλληνες φέτος στις γιορτές σκοπεύουν να δαπανήσουν για αγορές μόλις 410 ευρώ, δηλαδή 21% λιγότερα από όσα είχαν ξοδέψει πέρυσι και αρκετά χαμηλότερα από τους καταναλωτές στην Ιρλανδία, στο Λουξεμβούργο και από τον μέσο Ευρωπαίο καταναλωτή, οι οποίοι σκοπεύουν να ξοδέψουν 1.020, 1.200 και 590 ευρώ αντίστοιχα.
Το ψαλίδι στις δαπάνες, όπως προκύπτει από τη σχετική έρευνα της Deloitte, η οποία καλύπτει συνολικά 19 χώρες, μεταξύ των οποίων για πρώτη φορά φέτος και την Ελλάδα, δεν αφορά μόνο στα έξοδα για δώρα, που θα μειωθούν κατά 23,5% και θα περιοριστούν στα 240 ευρώ.
Αφορά επιπλέον στα έξοδα για τρόφιμα, τα οποία οι Έλληνες καταναλωτές σκοπεύουν να μειώσουν σε ποσοστό 14,8%, με αποτέλεσμα αυτά να περιοριστούν στα 120 ευρώ, όπως και για διασκέδαση όπου η πτώση θα φτάσει το 23,5%, στα 50 ευρώ.
Αυτή η εξέλιξη είναι συμβατή με την έλλειψη σιγουριάς που αισθάνονται -το 44% δηλώνει πως βιώνει εργασιακή ανασφάλεια- και με το γεγονός ότι η πλειονότητα (73%) των Ελλήνων θεωρεί ότι έχει μειωθεί η αγοραστική της δύναμη. Μάλιστα, το ποσοστό αυτό είναι πολύ μεγαλύτερο στην ηλικιακή ομάδα των 45 - 54 ετών, όπου 9 στους 10 ερωτώμενους υποστηρίζουν ότι έχουν λιγότερα χρήματα να ξοδέψουν σε σχέση με πέρυσι.
euro2day.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου